EU version

Centralny Port Komunikacyjny (CPK) uzavřel smlouvu na studii proveditelnosti pro novou železniční trať z Vratislavi k českým hranicím

Centralny Port Komunikacyjny (CPK) uzavřel smlouvu na studii proveditelnosti pro novou železniční trať z Vratislavi k českým hranicím
foto: Archiv/Centralny Port Komunikacyjny (CPK) uzavřel smlouvu na studii proveditelnosti pro novou železniční trať z Vratislavi k českým hranicím
22 / 08 / 2021

Jedná se o více než 60kilometrový úsek spojující město Żarów ležící jihozápadně od Vratislavi s městy Świdnica, Wałbrzych a Lubawka na polsko-české hranici. Společnost Centralny Port Komunikacyjny podepsala smlouvu na studii proveditelnosti tohoto konečného fragmentu tzv. špice č. 9.

Výběrové řízení pro přípravu klíčové předprojektové dokumentace vyhrála společností BBF, Kontrakt se odhaduje na částku 15,1 milionu PLN NETTO. Zhotovitel má na přípravu studie jeden rok. Kompletní realizace a vyřízení smlouvy může trvat déle, protože do rozsahu předmětu smlouvy patří mimo jiné také geologická dokumentace a mapy pro účely návrhu.

„Od dneška zhotovitel zahájí práce nad dokumentace pro hraniční úsek tzv špice. č. 9, tj. vysokorychlostní tratě vč. Lubawka, Wałbrzych, Wrocław, Sieradz, Lodž, CPK a Varšava. Celá železniční trasa je jakousi páteří železničního systému CPK. Spojí jihozápadní Polsko se svým centrem, díky čemuž bude účinně sloužit k boji proti vyloučení dopravy v této části země‘‘-říká náměstek ministra infrastruktury Marcin Horała, vládní zmocněnec pro CPK.

Díky této investici se cestující z Vratislavi do Prahy dostane za 2 hod 30 minut (dnes to trvá dvakrát tolik času). Zkrátí se výrazně také cestovní doba z Varšavy do Prahy, ze současných 8 hod 30 minut na 4 hod 30 minut.

„Úsek od Żarowa do Lubawky je příkladem spolupráce mezi železničními investory ze sousedních zemí v rámci mezinárodního koridoru evropské sítě TEN-T. Cílově se spojíme s investicí připravenou ze strany Česka a tímto vytvoříme železniční spojení mezi Varšavou a Vratislaví s Prahou. Za tímto účelem koordinují svou činnost společnost CPK se Správou Železnic, správou železniční infrastruktury v České republice,‘‘ říká Mikołaj Wild, předseda společnosti CPK.

Podle harmonogramu mají první stavební práce na polské straně začít v roce 2023. Společnost předpokládá, že úsek bude zprovozněn současně s otevřením obřího letiště v blízkosti Varšavy.

Tagy