foto: ČD CARGO/ČD CARGO
ČD Cargo pokračuje ve své plánované zahraniční expanzi. Nyní zacílilo na chorvatský trh a založilo zde i dceřinou společnost ČD Cargo Adria. Věnovat se chce prioritně přepravám v rámci přístavu Rijeka.
Tento přístav vnímá ČD Cargo jako klíčový. Jeho výhodou je, že ve srovnání s jinými přístavy nebyl doposud pro železniční dopravu tolik využíván. Rijeka má ale velký potenciál. Zájem o tento přístav narůstá, a to především v důsledku kapacitních problémů železniční tratě vedoucí z přístavu Koper, která je pouze jednokolejná.
Nejčastěji přepravovanou komoditou na trati do přístavu Rijeka i z přístavu Rijeka jsou metalurgické výrobky. Kromě toho se v přístavu nalézá i terminál na překládku dřeva. Je zde také ropný terminál.
Dalším potenciálním cílem ČD Cargo v Chorvatsku bude i rozvíjející se přístav v Ploče. Chorvatsko počítá s rozsáhlými investicemi do tohoto přístavu i do přístavu v Rijece.
„Cílem nové společnosti je do roka získat ‚licenci‘ pro provoz v Chorvatsku. Získáme tak možnost provozovat vlaky skutečně ‚napříč Evropou‘, například z Rijeky do tarifních bodů v Česku, Německu… a do dalších zemí, plně s našimi lokomotivami v čele a pod naší licencí,“ řekl médiím předseda představenstva ČD Cargo, Tomáš Tóth.
Balkán totiž podle šéfa ČD Cargo poskytuje prostor pro další expanzi. A právě tento potenciál by chtěl předseda představenstva Tomáš Tóth využít. Proto také nevylučuje, že mezi další státy, kde bude ČD Cargo působit může patřit například Srbsko. Další destinací do budoucnosti může být i Slovinsko.
Momentálně ČD Cargo zvažuje, zda bude mít v Chorvatsku i vlastní lokomotivy. Hlavní ambicí nákladního přepravce je vést vlaky napříč celou Evropou.
Zahraniční expanze se za poslední dva roky ČD Cargo opravdu daří. Působí tak například v Maďarsku, Rakousku, Německu nebo Polsku a Slovensku. V tomto týdnu tak ČD Cargo může oslavit například svůj tisící vlak vypravený pod svou vlastní licencí v Německu.
Tagy