foto: Rzeczpospolita / Public domain/BUDIMEX
Společnost Budimex dokončila modernizaci železničního uzlu Czechowice-Dziedzice, což je pokrok v polské železniční infrastruktuře. Projekt, který zadala společnost PKP Polskie Linie Kolejowe (PKP PLK), znamenal vynikající kolaudaci železniční trati Most Wisła - Czechowice-Dziedzice - Zabrzeg.
Tento ambiciózní projekt zahrnoval generální opravu nebo výstavbu 23 inženýrských staveb, včetně osmi viaduktů a čtyř mostů, a výměnu přibližně 47 km kolejí a 56 km trakční sítě. Modernizace se týkala také tří železničních přejezdů a nástupišť ve stanicích Czechowice-Dziedzice, Goczałkowice-Zdrój a Zabrzeg a vyvrcholila čtyřletou zakázkou v hodnotě 1,5 miliardy PLN.
Podle Macieje Oleka, člena představenstva společnosti Budimex SA, znamená tento projekt výrazné zlepšení spojení v regionu a nabízí rychlejší a efektivnější služby pro osobní i nákladní vlaky. "Modernizace tohoto důležitého uzlu pro celý region výrazně zvýší komfort cestujících na trase z Katovic do Zebrzydowic, Cieszyna a Beskyd. Zlepšení kapacity úseku také zvýší konkurenceschopnost nákladní dopravy s nízkoemisním dopravním prostředkem, jakým je železnice," komentuje Olek.
Podle společnosti Budimex modernizace umožní osobním vlakům dosahovat rychlosti až 160 km/h a nákladním vlakům až 120 km/h, a to díky zavedení čtyř hlavních kolejí, čtyř doplňkových kolejí a osmi vleček a výměně 119 výhybek, které zajistí plynulý přechod vlaků přes stanice a zastávky.
Wojciech Głuc, smluvní ředitel společnosti Budimex, zdůrazňuje, že dokončení projektu ve stanoveném termínu navzdory výzvám, které přinesla pandemie COVID-19 a následné potíže na trhu práce v důsledku války ve východní Evropě, svědčí o odhodlání a schopnostech společnosti Budimex, a zaměření společnosti na vodohospodářskou a protipovodňovou ochranu prostřednictvím instalace 670 km výztužných pilotů podtrhuje komplexní přístup k rozvoji infrastruktury.
Nedávný vstup společnosti Budimex do velkých projektů, jako je trať Rail Baltica v Lotyšsku a rekonstrukce varšavského západního nádraží, podtrhuje její klíčovou roli v rozvoji polského železničního sektoru a její rostoucí přítomnost v evropském infrastrukturním prostředí.