foto: Zdroj: Budimex, Public Domain /Budimex
Budimex ve spolupráci s Gülermakem podepsal smlouvu v hodnotě 1,93 miliardy PLN s Polskými železničními tratěmi (PKP PLK) na rozsáhlé stavební práce na železniční trati č. 104, úsek D, který sahá od Limanowy až po výhybnu Klęczany.
Tento projekt, který má být dokončen do 31 měsíců, představuje kritickou fázi v modernizaci železniční tratě Chabówka - Nowy Sącz. Spolupráci v čele vede Budimex s 50% podílem, zatímco společnosti Gülermak Ağır Sanayi Inşaat ve Taahhüt a Gülermak drží každá 25% podíl. Projekt si klade za cíl propojit plánovanou železniční trať Podłęże-Piekiełko s klíčovými destinacemi jako Zakopane a Nowy Sącz, posilující význam trati 104 v polské železniční síti.

Výzvou tohoto projektu je jeho rozsah a složitost, zejména výstavba dvou tunelů o celkové délce 7,5 kilometru a stavba 22 mostů a nadjezdů. Prezident Gülermaku, Bülent Özdemir, říká: „Stavíme dva tunely v extrémně náročných geologických podmínkách flyšského pásma Karpat, a to ve velmi krátké lhůtě," zdůrazňuje pak historii společnosti a řešení komplexních projektů za náročných podmínek.
Psali jsme
Polský gigant Budimex SA zvítězil ve výběrovém řízení na výstavbu klíčových úseků silnice S10. Ve směru Štětín – Piła.
„V případě LK č. 104 na úseku D Limanowa - výhybna Klęczany máme co dočinění s nejdelším úsekem a rozsáhlým projektem. S ohledem na jeho hodnotu je to nepochybně vedle Varšavy-Západ jeden z nejvýznamnějších železničních projektů posledních let. Skutečnost, že se aktivně podílíme na realizaci obou klíčových projektů, je potvrzením naší know-how a zkušeností při provádění i velmi složitých a náročných investic do železnic," komentuje Artur Popko, prezident společnosti Budimex SA.
Tagy