EU version

„Bez mladých lidí se nic nezmění a kdy jindy do toho jít, než právě teď,“ říká předsedkyně představenstva ČD Cargo Logistics Mlkvá

„Bez mladých lidí se nic nezmění a kdy jindy do toho jít, než právě teď,“ říká předsedkyně představenstva ČD Cargo Logistics Mlkvá
foto: RAILTARGET/Jana Mlkvá
08 / 12 / 2023

ČD Cargo Logistics, dceřiná společnost ČD Cargo, nabízí komplexní logistické služby se zaměřením na přepravu po železnici. Budoucnost vidí v mladých, i proto se potýká s vysokým přílivem zájemců.

Jedním z posledních projektů ČD Cargo Logistics je terminál kombinované dopravy v Mošnově. Nikdo však v době příprav neočekával období recese a takový masivní úbytek kontejnerových přeprav. Však i přes nesnadnou situaci je terminál po roce uvedení uspokojivě naplněn, poskytuje terminálové služby v plném rozsahu a výborné kvalitě a dle slov předsedkyně představenstva ČD Cargo Logistics Jany Mlkvé navíc vhodně doplňuje ostatní terminály v Lovosicích a v Brně. ČD Cargo Logistics tak nabízí dobré pokrytí celé republiky a jimi nabízené služby jsou tak pro zákazníky mnohem zajímavější. 

Samozřejmě, byla bych ráda, aby se zase rozjela Hedvábná stezka v předválečném objemu, ale proti tomu působí i současné sazby v námořní dopravě. Předpokládáme, že dokud neskončí válka, Hedvábná stezka se v plné síle neoživí a je možné, že ani potom dlouho ne. Máme zákazníky, kteří dnes s některým typem zboží nechtějí tranzitovat přes Rusko a Bělorusko, i když linka je pořád funkční a troufám si říct, že funguje relativně bez problémů. A střední koridor, který se nabízí jako alternativa, je v tuto chvíli přinejmenším dvakrát tak drahý,“ okomentovala předsedkyně představenstva společnosti změny v tocích zboží, které ovlivnila nejen pandemie, ale aktuálně i válka na Ukrajině. 

I přes neblahou situaci nejen na trhu se společnost ČD Cargo Logistics nepotýká s nouzí o zájemce o práci. „Jsem přesvědčená, že je to atmosférou a rozsahem činností, které ČD Cargo Logistics nabízí. Můžeme si vybírat z velkého portfolia lidí vzdělaných v oborech, které potřebujeme. Spolupracujeme se středními a vyššími odbornými školami a vysokými školami. Jejich studenti k nám chodí na praxi a následně je doprovázíme u bakalářských i diplomových prací“,komentuje Mlkvá, která dodala, že ve většině těchto případů jsou absolventi těchto praxí pozdějšími zájemci o práci ve společnosti. Důležitým aspektem je podle ní také šíření mezi spolužáky, kteří tak získají dobré reference. „Většinou k nám poté chodí už s motivačním monologem, kde dávají najevo, co by chtěli u nás dělat a když by to nešlo, tak by dělali i něco jiného, jen aby mohli být u nás. To je pro mne nejlepším dokladem toho, že naše práce má smysl a je pro mladé lidi zajímavá.“ 

Na rozdíl od konkurence se tak firma nachází v lepší pozici, jelikož se se zájemcem vzájemně znají a nemusí se tak zajišťovat jejich základní znalost. „Více se můžeme zaměřit na to, jak se hodí do našeho kolektivu. ČD Cargo Logistics pracuje jako jeden velký tým a všem nám jde o to, aby firma prosperovala a rozvíjela se. Využíváme k tomu i individuální hodnocení a motivační nastavení ukazatelů KPI,“ vysvětlila předsedkyně představenstva. Sama si podobným procesem prošla také. 

„Poznala jsem to i sama na sobě. Veškeré mé profesní kroky ovlivnilo to, že ředitel, v té době odboru železniční nákladní přepravy a vedoucí naší katedry si řekli, že bych se na ČD hodila. Já jsem v té době vůbec na dráhy nechtěla, ale po rozhovoru s Oldřichem Mazánkem, přestože jsem si vzala čas na rozmyšlenou, jsem to již brala jako svou osobní společenskou zodpovědnost, že na dráhy nastoupím,“ okomentovala. Mohla za to pozitivní motivace ve smyslu: bez vás, mladých lidí, se nic nezmění a kdy jindy do toho jít, než právě teď. Stejným způsobem nyní komunikuje i s budoucími absolventy dopravních a logistických škol. Klade při tom důraz na to, že je práce musí bavit a když je bavit bude, dostaví se pokroky, které uvidí i jejich kolegové a nadřízení, přijdou zkušenosti, a touto formou dál pracovně porostou.

Tagy