EU version

ALSTOM má nového ředitele pro český a slovenský trh. Je jím Dan Kurucz.

ALSTOM má nového ředitele pro český a slovenský trh. Je jím Dan Kurucz.
foto: Alstom /Alstom
30 / 11 / 2021

Společnost Alstom pro Českou a Slovenskou republiku přijala nového výkonného ředitele. Stal se jím Dan Kurucz, bývalý předseda představenstva strojírenské skupiny Kovosvit. Čeká jej odpovědnost za novou organizaci ve výrobním závodě v České Lípě, dále za obchodní úsek sídlící v Praze a v neposlední řadě tým 1300 zaměstnanců. Snaha posílit místní manažerský tým odráží ambice společnosti Alstom o další nárůst a rozvoj na českém a slovenském trhu.

„Oceňuji Danovy rozsáhlé zkušenosti v železničním podnikání a rozsáhlé zkušenosti z průmyslu. Česká republika a Slovensko jsou pro Alstom klíčové trhy v regionu střední a východní Evropy. Působíme zde již více než 23 let, patříme mezi klíčové zaměstnavatele v Libereckém kraji, a náš výrobní areál v České Lípě má více než stoletou průmyslovou tradici. Chceme společně zvýraznit naši stopu v obou zemích a zaměříme se proto na další rozvoj našeho areálu v České Lípě,“ komentoval volbu nového člena týmu Antonio Moreno, výkonný ředitel Alstomu pro střední a východní Evropu.

Dan Kurucz má bohaté manažerské zkušenosti. Působil ve strojírenské skupině Kovosvit jako předseda představenstva, předtím vykonával post generálního ředitele a předsedy představenstva Českých drah. Jako generální ředitel a předseda představenstva reprezentoval společnost Vítkovice Heavy Machinery. Mimo jiné pracoval jako výkonný ředitel divize se zaměřením na výrobu vysoce přesných potrubních systémů ve švédské společnosti Sandvik.

Kurucz je mediálně známý například kauzou s prodejem akcií ČD Telematika. O tu se mimochodem zajímala i vláda a hovořilo se také o možném střetu zájmů. Působil také jako generální ředitel společnosti Kovosvit, která se dostala do hledáčku tajných služeb kvůli jejímu prodeji Rusům. Jak informovala média, podle civilní kontrarozvědky mohlo dojít k problému z hlediska bezpečnosti a obcházení sankčního režimu, který byl na Rusko uvalen v návaznosti na anexi Krymu.

Podle informací redakce však Dan Kurucz nebyl jediným kandidátem na post výkonného ředitele. Dalším kandidátem měl být Miroslav Kupec, který také působil jako šéf Českých drah. Po 9 měsících byl však odvolán. Důvodem měla být ztráta důvěry, která byla založena na režimových informacích bezpečnostních složek, z nichž některé již byly předány orgánům činným v trestním řízení. V železničních kruzích se spekulovalo, že se mělo jednat o smlouvy na pronájem lokomotiv.

Česká republika a Slovenská republika tvoří součást klastru Alstom pro střední a východní Evropu (CEE). Alstom patří mezi přední společnosti na českém železničním trhu a je druhým největším výrobcem kolejových vozidel v Česku. Například jeho vlastní výrobní závod v České Lípě se může pyšnit více než stoletou průmyslovou tradicí a zasazením se mezi největší závody na výrobu kolejových vozidel v regionu střední a východní Evropy. Především se soustředí na svařování komponentů pro příměstské, regionální vlaky a pro dvoupodlažní vozy, lehká kolejová vozidla, tramvaje a metro. Mimo jiné se Alstom zabývá výrobou vysokorychlostních vlaků – na českých kolejích můžeme spatřit sedm rychlovlaků Pendolino. Dále lze jmenovat špičkové kompetence v oblasti řízení dopravy – právě Alstom jako první poskytovatel nabídl v Česku moderní signalizační řešení ETCS v rámci nejnovějších standardů EU. V neposlední řadě jmenujme do portfolia železničních technologií lokomotivy Traxx.

Tagy

Cookies nám pomáhají k Vaší spokojenosti

Tento web používá soubory cookies k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti.
Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.

Další informace