EU version

Alstom investuje v Polsku do železniční mega-fabriky. Miliardy na nové haly a linky

Alstom investuje v Polsku do železniční mega-fabriky. Miliardy na nové haly a linky
foto: Alstom FB/Alstom Coradia Max
18 / 06 / 2025

Jeden z lídrů světového trhu železničních vozidel Alstom oznámil rozsáhlé pokračovací investice v Polsku. Společnost na svých stránkách oznámila, že v průběhu příštích pěti let hodlá investovat do rozvoje polských výrobních závodů 487 milionů PLN (2,8 mld. CZK). Nové haly a výrobní linky umožní realizovat nové zakázky do celého světa.

Společnost Alstom vzhledem k aktuálnímu tendru PKP Intercity, ale i například Prahy a Středočeského kraje, zdůrazňuje, že bude v Polsku vyrábět také regionální velkokapacitní dvoupatrové vlaky. Největší investice plánuje v závodě ve slezském Chorzowě, který nedávno dokončil rozsáhlý projekt pro italský trh. Další investice se plánují pro závody ve Vratislavi a Nadarzyně.

Více než 200 nových vlaků od Alstomu pro evropský trh

Investice v Polsku Alstom realizuje kontinuálně: v posledních třech letech vynaložil 320 milionů PLN (1,8 mld. CZK) na rozšiřování infrastruktury pro nové projekty a na modernizaci výrobních závodů, včetně spuštění nové linky na svařování hliníku ve Vratislavi. V Polsku se tedy budou s určitostí vyrábět vlaky Coradia Stream pro Dánsko, Rumunsko a Bulharsko a dvoupodlažních vlaky Coradia Max pro německé železniční dopravce z regionu Brémy – Dolní Sasko (LNGV), Bádensko-Württembersko a Mohan-Wesera. V souhrnu objednávky od těchto zákazníků zahrnují více než 200 jednotek.

Beata Rusinowicz, ředitelka společnosti Alstom pro Polsko, Ukrajinu a pobaltské státy řekla, že v Chorzówě se budou stavět nové haly a vnitropodnikové železniční trati a instalovat nová zařízení. Tři nové haly o celkové ploše téměř 8 tisíc m² budou vybaveny moderními výrobními linkami a stroji. Jedna stávající výrobní hala se bude rozšiřovat. V posledních šesti letech z ní vyjelo téměř 1300 vagónů pro 324 elektrických trakčních souprav Coradia Stream určených pro italský trh. „Tvrdě pracujeme, abychom uspokojili rostoucí poptávku po vysoce kvalitním kolejovém vozovém parku na evropském a globálním trhu. Polské týmy hrály klíčovou roli při navrhování a výrobě nových vlaků, komponentů a řešení, díky nimž je mobilita bezpečná, pohodlná, šetrná k životnímu prostředí a široce dostupná,“ zdůraznila Rusinowicz.

Alstom v nové hale obslouží až šest vagónů současně

V roce 2024 byla výrobní kapacita společnosti Alstom dále posílena otevřením nové haly o rozloze více než 10 000 m² ve Świętochłowicích. Závod vyrábí specializované komponenty, včetně kabin pro vlaky Coradia Max a Coradia Stream a součástí vagónů metra. Provádí také práce související s vybavením nových a modernizací stávajících vlaků. V hale se nacházejí stanoviště umožňující obsluhu šesti vagónů současně. Výrobní procesy jsou realizovány v úzké spolupráci se závodem v Chorzowě, který je kompetenčním centrem společnosti Alstom v oblasti výroby vlaků metra a regionálních vlaků, jakož i dílů pro příměstskou a městskou dopravu.

Alstom působí v Polsku již více než 25 let a je největším výrobcem v železničním průmyslu v zemi. V devíti polských závodech společnosti pracuje více než 4 500 zaměstnanců. Společnost čerpá z bohatého historického průmyslového dědictví závodů: 190 let Pafawagu ve Vratislavi, 160 let Konstalu v Chorzowě a 100 let závodu ZWUS v Katovicích.

Zdroj: Alstom.pl

Tagy